Bastiaansen Modestad vergroot en versterkt haar loyale klantenbase met behulp van savvi.

Bastiaansen Modestad maakt gebruik van de Marketing tool in combinatie met de AI modellen van Savvi om verschillende klantensegmenten te definiëren en deze klantgroepen persoonlijke aanbevelingen te sturen. Als gevolg hiervan is de verkoop vanuit deze loyale klantengroep gestegen door stimuleren van bijverkoop en stijging in bezoeksfrequentie.

“De Marketing tool en AI modellen van Savvi stellen ons in staat om zeer doelgerichte marketingacties te implementeren”, zegt Rogier Bastiaansen, ondernemer bij Bastiaansen Modestad. “Met slechts een paar klikken kunnen we verschillende klantensegmenten definiëren en de karakteristieken van deze groepen analyseren. Daarnaast kunnen we de ontwikkelingen binnen deze groepen in de tijd volgen, zoals groei of afname, en zien naar welke andere klantensegmenten klanten zijn overgegaan. Op deze manier kunnen we onze marketingstrategieën nauwlettend monitoren en inzicht krijgen in het effect van specifieke acties, wat heeft geresulteerd in een groei van onze loyale klantenkring en een verhoogde betrokkenheid. Als gevolg hiervan is de verkoop vanuit deze loyale klantengroep ook automatisch gestegen.”

“Persoonlijk ben ik een groot fan van het Recommender model van Savvi”, gaat Rogier verder. “Dit model geeft aan welke vijf items een klant hoogstwaarschijnlijk interessant zal vinden op basis van zijn historische aankoopgedrag en dat van andere klanten met vergelijkbare kenmerken. Hierdoor kunnen we in de Marketing tool niet alleen alle gegevens van eerdere aankopen van de klant zien, maar ook anticiperen op huidige interesses van de klant. Deze waardevolle inzichten stellen ons in staat om onze e-mails persoonlijker te maken en klanten in de winkel beter van dienst te zijn.”

Meer weten over hoe Bastiaansen Modestad aan de hand van de Savvi tool het maximale uit hun data probeert te halen? Neem dan contact op met ACA Fashion Software of met ons!