Opgroeiend in familiebedrijven zagen we vanuit eerste hand tegen wat voor uitdagingen ondernemers aanlopen. Tegelijkertijd begrepen we vanuit onze econometrische achtergrond en jarenlange ervaring als Data Scientisten dat het slim gebruiken van data veel van de bijkomende onzekerheden kon wegnemen.
Wij geloven dat elke fashion onderneming, ongeacht omvang, data nodig heeft om te kunnen floreren in de dynamische retail wereld. Onze missie is om retail ondernemingen de handvatten te bieden om de kracht van hun data te ontgrendelen.
Door gebruik te maken van onze data tools, kunnen ondernemers trends en patronen identificeren, operationele efficiëntie verbeteren en klantgedrag beter begrijpen. Dit resulteert in meer tijd voor innovatie en strategische groei.
Jasper heeft Econometrie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Tijdens zijn studie was hij o.a. werkzaam als data scientist voor de ambulancediensten, waar hij responstijden voorspelde met behulp van verschillende modellen.
Na zijn studie heeft Jasper een aantal jaar bij bol.com gewerkt. Eerst aan de Platform Technologies kant van bol.com, om later de overstap te maken naar team datalab. Dit team zet met behulp van analyses en data science modellen alle klantvragen en -feedback om tot gestructureerde data. Hierdoor wordt deze data inzichtelijk gemaakt en kan het worden vertaald naar concrete adviezen.
Opgroeiend in een familiebedrijf in de kledingsector, heeft hij de liefde voor retail met de paplepel ingegoten gekregen. Dankzij Savvi kan hij de werelden van data en retail perfect combineren.
Na haar studie Econometrie aan de Universiteit van Amsterdam is Lizette 2,5 jaar werkzaam geweest bij HEMA. Hier is ze begonnen als klantanalist waar ze ervaring heeft opgedaan in het inzicht krijgen in klantgedrag.
Na een jaar is ze doorgestroomd als Data Scientist. Tijdens deze periode heeft ze verschillende uiteenlopende projecten van begin tot eind afgerond. Voorbeelden hiervan zijn het optimaliseren van de HEMA winkelindeling, forecast van de Ecommerce afdeling en het optimaal clusteren van klanten voor optimale targeting.
Deze passie voor retail wil ze graag omzetten in het helpen van kleinere bedrijven met het toepassen van data science en het creëren van inzichten.