wij zijn er om mee te denken
Savvi verbindt al jouw verschillende datastromen met elkaar en visualiseert deze in een 360° advanced analytics tool. Door middel van de data te verrijken in verschillende dashboards krijg je actionable inzichten zodat je precies weet wat er in jouw winkel gebeurt en waar je op kunt acteren. Dagelijks geüpdatet en vanaf overal toegankelijk.
Deze pagina geeft je een volledige grip op jouw sales. Vergelijk merken, afdelingen, seizoenen en artikel types op basis van KPI’s zoals bijvoorbeeld omzet, marge of aantal stuks. Houd tegelijkertijd zicht op het aantal gasten, conversie en gemiddelde bonbedrag, zodat je precies weet hoe jouw omzet is opgebouwd.
Hoe zijn je klanten verdeeld? Wat geven verschillende type klanten uit en welke klanten zijn allang niet geweest? In wat voor merken of afdeling is iemand vooral geïnteresseerd? Aan de hand van de klant pagina krijg je antwoord op al deze vragen. Gebruik deze informatie om zo datagedreven beslissingen te maken en de klant optimaal te bedienen.
Deze pagina is speciaal ontwikkelt om klanten in de winkel nog beter te kunnen helpen. Zoek met een druk op de knop klanten op en zie in een oogopslag wat voor type klant er voor je staat. Wat zijn de favorieten merken? Hoeveel artikelen koopt deze persoon gemiddeld en tegen welke prijs? Ideaal om te gebruiken voor personal shop afspraken.
RFM segmentaties en klantclusteringen modellen verhogen de klantwaarde doordat je precies in de journey van de klant weet hoe je deze moet bedienen.
Een tevreden klant is een betere klant. Wat vinden de klanten van jouw assortiment, service en winkelbeleving? Via Savvi’s automatische NPS programma krijg je waardevolle inzichten om jouw bedrijf nog beter te maken.
Stuur gepersonaliseerde mailtjes naar verschillende klantsegmenten of simpelweg bij een verjaardag, jubileum of andere bijzondere gebeurtenissen
Door jouw mailprogramma met het datawarehouse van Savvi te verbinden, kunnen de klantwaarde verhogen door klantcontact persoonlijker en slimmer te maken zonder handmatig werk. Verhoog zo niet alleen je klantwaarde maar ook de klantloyaliteit doordat je precies in de journey weet hoe je de klant moet bedienen.
Hoe vaak heb je een merk bijgesteld en hoe snel was dat weer uitverkocht? Zie je nu al dat een product heel hard gaat en bijna op is, bestel dan snel bij! Kun je eerder ingrijpen als je ziet dat een merk achterloopt? Met de voorraad cockpit heb je compleet inzicht en kun je KPI’s tussen merken en over tijd vergelijken om datagedreven beslissingen te maken.
Krijg vanaf je telefoon, tablet of laptop op ieder moment van de dag in 1 oogopslag per merk je actuele voorraadstatus.
Filter op je doorverkoop, rentabiliteit en omzetsnelheid. Welke producten zijn laag in voorraad en hoog in rentabiliteit? Bestel deze op tijd bij en verhoog zo je omzet.
Hoeveel procent van je omzet kwam uit originele order en hoeveel uit bijbestellingen? Gebruik deze info om je inkoopproces te optimaliseren.
Houd goed zicht op je margepercentage per afdeling, merk, seizoen of artikeltype. Gebruik deze informatie om je assortiment samen te stellen zodat je maximale winst behaalt.
Hoeveel personeel moet je komende zaterdag inzetten als het hard gaat regenen? Zorgt een formule 1 race ervoor dat het rustiger wordt? Savvi verbindt verschillende externe databronnen aan jouw cijfers om een voorspelling te maken wat voor sales je komende tijd kunt verwachten en optimaliseert jouw personeelsinzet hierop.
Welke klant is gek op mooie schoenen, of koopt vooral setjes voor een avondje uit? Een op maat gemaakte klantclustering zorgt ervoor dat je precies inzicht krijgt in wat voor soort klanten je hebt en hoe je deze het best kunt bedienen.
Wat gaat een klant hoogstwaarschijnlijk als volgende kopen? Maak jouw klantcontact nog relevanter door gepersonaliseerde producten te sturen naar klanten die hierin geinteresseerd zijn. Savvi bouwt met het koopgedrag van jouw klanten een zogeheten recommender model en automatiseert deze op jouw mailprogramma.
Door middel van het koppelen van jouw data aan externe bronnen en modellen kunnen we voorspellen wat voor sales je komende tijd kunt verwachten en wat klanten komende tijd waarschijnlijk gaan kopen. Gebruik deze data om effectief kosten te besparen en omzet te verhogen.